Abkhazia 2014

V polovici októbra sa 4 cestovatelia (jediný člen TK Štart – Borko Ottmar) na zaujímavej turisticko cestovateľskej ceste na Kaukaz.

Gruzínsko, Abcházsko, Soči.

Začínali sme v poľských Katowiciach kam sme prišli vláčikom a odtiaľ za neuveriteľných 27 EUR sme sa presunuli nočným letom spoločnosti Wizz air do gruzínskeho mestečka Kutaisi, kde je vybudované úplne nové medzinárodné letisko.

Prvý deň 14.10.2014 v Gruzínsku sme navštívili unikátnu úzkokoľajnú železnicu z Borjomi do Bakuriani. Bakuriani je najznámejšie vysokohorské stredisko Gruzínska (niečo ako Štrbské pleso u nás). Večer sme sa presunuli do hlavného mesta Tbilisi, kde sme prespali v Hoteli priamo na žel.stanici.

Ďalší deň bo na pláne púštny unikátny komplex jaskynného kláštora David Gareja. Z autobusovej stanice Samgori sme sa presunuli do 50 km vzdialeného mesta Sagarejo, odkiaľ sme išli unikátnou cestou taxíkom cca 60 km po neosídlenej púštnej veľmi členitej krajine až k samotnému kláštoru. Prostredie a nádherné hory očarili možno ešte viac ako samotný kláštor. Samotný kláštorný komplex leží priamo na hraničnej čiare Gruzínska a Azerbajdžanu takže sme nelegálne navštívili aj časti kláštora ležiace v susednom Azerbajdžane. Návrat taxi do Tbilisi, prehliadka mesta a presun nočným vlakom cez celé Gruzínsko (cca 400 km) do Zugdidi – hraničné mesto s Abcházskom.

Po pešom rannom presune cez neuznané hranice sme v Abcházskej republike. Priamo z hranice sme chytili bus do hlavného mesta Suchumi, kde sme si vybavili víza a pokračovali do azda turisticky najnavštevovanejšej lokality v Abcházsku – Novyj Afon. V mestečku sa nachádza unikátny pravoslávny kláštor ako aj kvapľová jaskyňa po ktorej častiach sa presúvate jaskynným vláčikom. Po dobrej šašlikovej večeri ideme spať v miestnom hoteli Medveď.

Ráno ideme minibusom do 50 km vzdialenej Gagry, kde si prenajímame auto s vodičom a ideme na celodenný výlet na horské jazero Ritza. Žiaľ počasie nám tento deň nepraje a prakticky celý deň prší. Večer prekračujeme ruské hranice a sme v dejisku ZOH 2014 v Sochi – Adleri. Spíme oproti stanici a ráno využívame supermoderný vlak do Krasnej polyany – hlavného horského strediska olympiády 2014. Urobíme si lanovkový výlet a vraciame sa späť do Soči, kde si ešte stihneme prezrieť hlavný olympijský štadión kde boli hlavné ceremoniály olympiády. Večer nasadáme na vlak Adler – Minsk a po 36 hodinách jazdy lôžkovým vozňom vystupujeme v ruskom Briansku, kde prestupujeme na vlak do Lvova a Mukačeva. Po troch dňoch a troch nociach pozemného putovania z Gruzínska prekračujeme hranicu zo Slovenskom vo Veľkých Slemenciach a už len necelých 100km vlakom z Pribeníka do Košíc. Posledných 450 km z Košíc do Bratislavy nám potom v rýchliku už ubehlo ako voda, aby sme po 7 dňoch na cestách boli opäť v Blave. Bolo super.

Fotografie môžete nájst na našej stránke Picasa.