Silvestrovské Nemčeky

Tak ako každý rok, aj toho roku sme privítali príchod Nového roku na chalúpke na Nemčekoch. Zostava bohatá, očasie obstojné, výlety pekné a hlavne dobrá nálada. Môžete si prečítať a pozrieť.

Chalupná kronika 2014 – 2015

Osoby a obsadenie:

Pelé, Svaťa, Milan, Ivan, Bejka, Ctibor, Maja M., Borko, Ondro, Paľko, Vlado, Péťa, Mário + Klárka

Prológ

Tentokrát sa ujal úlohy predskokana – kuriča Milan, ktorý chalupu obýval už od soboty.

Utorok 30. 12. 2014

Dnes sme sa na chalupe začali schádzať aj ostatní. Prví prichádzajú kolo štvrtej poobede Ivan s Bejkou a Ctiborom, napriek napadnutému snehu sa s reťazami dostanú až hore. Pelé so Svaťou a Majou prichádzajú o desiatej večer a sú menej úspešní – auto nechajú dole pri vodárni na začiatku veľkého kopca. Zvítanie, vybaľovanie, chystanie polnočnej večere.

Streda 31. 12. 2014, Silvester

Víta nás krásny deň. Ideme na výlet po okolitých kopcoch. Prvým v poradí je vrch Kamenné vráta za Bresovým štálom. Je zalesnený, výhľady len na západnú stranu. Zostúpime a pokračujeme na vrch Lámaniny na okraji obory. Cesta naň nevedie žiadna, k vrcholu stúpame diretisimou strmým kopcom. Ako sa tak predierame húštinou v strmom teréne, miestami pichľavou, spomíname na našich kamarátov Peťa a Musta, lídrov skupiny pešiakov, ako by sa v tomto teréne tetelili blahom. Vrchol Lámaniny je pekný, skalnatý, teraz v zime, keď niet na stromoch lístia, aj výhľady sú pekné. Zostúpime na červenú značku a po nej sa vraciame na chalupu. Iba Pelé s Milanom odbočujú s úmyslom zdolať ďalší kopec – Brezový vrch. To sa im nepodarí, pretože vrchol tohto kopca je v už za plotom obory, a tak sa len prejdú po jeho svahu. Večer na chalupe ako obyčajne – výborná kapustnica, kopa dobrôt, pesničky a šarády. O pol druhej silvestrovskú zábavu rozpustíme, odvážlivci Pelé, Svaťa a Maja sa idú pred spaním vykúpať do snehu – pri tých mínus jedenástich stupňoch nezabudnuteľný zážitok.

Štvrtok 1. 1. 2015 Nový Rok

Dnes už nie je zďaleka tak pekne ako včera. Pelé nás vedie na exkurziu po neďalekých jaskyniach, ukrytých vo svahu kopca Lom. Prvou a najväčšou je jaskyňa Kamenec nad Levasovským štálom. Chodba je ale nízka, trebalo by sa plaziť, čo sa nikomu nechce. Do jaskyne iba nakukneme. Potom pokračujeme po svahu kopca k druhej jaskyni – jaskyňa Lom. Tá je zo všetkých troch jaskýň najmenšia, meria iba 6 metrov. V túto ročnú dobu však prekvapila zaujímavou výzdobou ľadových stalagmitov vo vstupnej chodbe. Nevedel som, že aj pri Jedľových Kostoľanoch máme ľadovú jaskyňu! Potom stúpame k tretej jaskyni – Jaskyňa na Lome. Vďaka jej šikmému profilu sa v nej drží teplý vzduch, už zďaleka je viditeľný stĺpec pár, stúpajúci z jaskyne. Na Nemčeky sa vraciame cez vrchol Lomu, cestou obdivujúc mohutný starý dub vo svahu kopca.

Večer je v znamení príchodov. Prvý prichádza pred ôsmou Mário s malou Klárkou, po ňom o pol desiatej Borko, Ondro a Paľko a pred polnocou Péťa s Vladom. Dnes je zostava chalupníkov najpočetnejšia. Sedíme pri varenom vínečku (šéfkuchár Milan) a preberáme to aj ono až do neskorých nočných hodín.

Piatok 2. 1. 2015

Všetci spolu ideme na Bresovo, pri kaplnke sa rozdelíme – časť výpravy, ktorú láka krčmová civilizácia, ide po asfaltke do dediny, cestou vystúpiac k rozhľadni na Drieňovú, z ktorej však dnes pre hmlu nevidieť zhola nič. Druhá časť výpravy, ktorá je radšej v lese, stúpa cez Bresov štál na vrch Dubová. Majú väčšie šťastie na počasie, v tejto oblasti sa hmly trhajú a vytvárajú krásne scenérie. Po návrate nám Mário varí výborné palacinky, potom nasleduje kino – tradičné premietanie diákov zo starých akcií. Večer si opäť trochu zaspievame, len skupinka spevákov je už malá – mnohých už zmohla únava a zaľahli, iní už dnes večer odišli domov.

Sobota 3. 1. 2015

O ôsmej ráno odchádzajú Borko, Ondro, Paľko a Vlado na Veľkú Lehotu, odkiaľ pokračujú autobusom domov. Onedlho po nich sa lúči aj Milan. Skupinka chalupárov sa zúžila na posledných troch mohykánov Pelého, Svaťu a Péťu. Na výlet ideme k Živánskej veži a do Cigánskej doliny. Večer trávime hrou Carcasone. Silno sneží, kým ideme spať, je už vonku slušná snehová perina. Neodoláme kúpačke v čerstvučkom mäkučkom snehu.

Nedeľa 4. 1. 2014

Dnes sa všetko končí. Upraceme chalupu a na obed vyrážame k domovu. Dovidenia o rok, chalúpka.

Ústredné heslo : To není žádnej utrejch! (ohradil sa Ivan, proti Svatinmu pomenovaniu jeho čaju)

Heslo č. 2 (súkromné heslo Pelého): Unaven z intelektuálních debat odcházím ožrat se a spívat (Plíhal)

Fotografie môžete nájst na našej stránke Picasa.