Zahmlené Alpy

Tohoročný jesenný predĺžený víkend vzápadnej časti Fischbacherských Álp sme mali stabilné počasie. Tri dni v kuse hmla, iba v sobotu malá výnimka – nepršalo. Človek ale nesmie byť veľmi náročný, aj zahmlené hory majú svoje osobité čaro.

27. – 29. september 2013

Tohoročný jesenný predĺžený víkend vo Fischbacherských Alpách sme mali stabilné počasie. Tri dni v kuse hmla, iba v sobotu malá výnimka – nepršalo. Človek ale nesmie byť veľmi náročný, aj zahmlené hory majú svoje osobité čaro.

V piatok dopoludnia prichádzame za sychravého počasia do horského strediska Teichwirt, kde máme rezervovanú chatu Gaston Lippitt Hutte. Pri štamperlíkoch čakáme, či sa počasie náhodou nezlepší. Nezlepšilo, tak vyrážame do hmly. Smerujeme na blízky 1424 metrov vysoký kopec Heulansch,  ďalej po hrebeni cez Mooskogel na Haberstall Alm. Z rozľahlých lúk, po ktorých sa po celý čas pohybujeme, by boli inokedy zaiste krásne výhľady. Dnes ale vidíme maximálne tak 20 – 30 metrov pred seba. Pod Mooskogelom sa v hmle dokonca roztratíme – zatiaľ čo som fotil peknú žabku, ostatnú skupinu pohltila hmla a už sme sa nestretli.

Sobotné ráno je len o málo krajšie, mraky sú o niečo vyššie a tak sa môžeme na chvíľu pokochať pohľadom do krajiny. Dnes smerujeme na Hochlansch, svojimi 1720 metrami druhý najvyšší kopec vo Fischbacherských Alpách. Nádherný skalnatý vrchol, bohužiaľ z neho opäť nevidíme nič. Pri Tyrnauer Alm sa rozdelíme – hlavná skupina pokračuje na Rote Wand, ja som tam už bol a tak idem na Teichwirt a odtiaľ na 1648 metrov vysoký Osser. Výstup strmý ako do neba, z lúk na svahu kopca nevidím pochopiteľne zasa nič. Na vrchole sa síce slniečko snaží preraziť hmlu, bohužiaľ márne.

V nedeľu mrholí už od rána, na kopce dnes nemožno pomyslieť. Odvezieme sa do Mixnitz a odtiaľ ideme do rokliny Bärenschutzklamm. Nádherná roklina. Na poldruhom kilometri prekonávame popri vodopádoch 49 drevených rebríkov (2900 rebríkových priečok), 115 drevených mostov ponad vodu, vychutnávame si hučiace vodopády okolo nás. Sychravé počasie má dnes svoju výhodu – sme v rokline takmer sami (čo je tu dosť neobvyklé, poväčšine sa chodí v dave, roklina je veľmi populárna). Nad roklinou chvíľu posedíme v chate Gutten Hurten, potom zostúpime do Mixnitz a vydáme sa na cestu domov. Myslím, že sa výlet aj napriek nie práve najlepšiemu počasiu vydaril. (Zúčastnení: Pelé, Svaťa, Ivan, Peter, Ondro, Valika, Borko, Péťa, Alice, Péťa, Martin, Lenka a ako hosť Mišo.)

Text: Pelé
Foto: Pelé, Mišo

Fotografie môžete nájst na našej stránke Picasa.