Výlet na Buchlov a Žarnov

Fotografie môžete nájsť na stránkach Picasa.

Pôvodne to mal byť tradičný víkend na bicykloch na Nemčekoch, všetci meteorológovia sa však proti nám spikli a predpovedali také hrozné počasie, že sme sa neodvážili na bicykel ani len pomyslieť. Nuž sme vyrazili v značne oklieštenej zostave len tak napešo. V piatok večer sme sa v zostave Pelé, Svaťa, Majka, Bejka a Boris (len čo sa zmestilo do Pelého auta, ostatní šoféri to vzdali) odviezli na Nemčeky, kde sme v útulnej chalúpke pri hučiacich kachliach prežili pekný večer, popíjajúc Milanovo vínečko (tiež tu s nami mohol byť, ale pre počasie to vzdal).

V sobotu sa zobúdzame do krásneho rána. Plechovo modrá obloha podfarbená štebotom spevavého a iného vtáctva (hrabavého a brodivého) vôbec nekorešponduje s Jóbovými meteorologickými predpoveďami. Prichádza Ctibor a spolu vyrážame na túru do pohoria Vtáčnik na kopce Buchlov a Žarnov. Pelé, ktorý ako znalec miestneho kraja túru vymyslel, sľubuje okrem pekných skalnatých vrcholov aj vyplnenie povinného okienka v turistickom odznaku Jedľovokostoľansko. Ideme z Hornoveskej doliny, stúpame po zelenej značke strmo hore dosť rozbahneným lesom, prekonávame rozvodnené potoky, cestou míňame najmenšiu zrúcaninu hradu na Slovensku (veľká tak 30 – 40 centimetrov, ktosi ju pozliepal z malých kamienkov na veľkom šutri). V sedle pod Buchlovom malé občerstvenie a potom už hurá na Buchlov. Záver cesty vedie skalnatým kaňonom po železných rebríkoch a už stojíme na skalisku na vrchole 1040 metrov vysokého Buchlova. Nebo je už zatiahnuté. Ďalej pokračujeme bočnou rázsochou hrebeňa pohoria Vtáčnik na ďalší skalnatý kopec, 839 m vysoký Žarnov. Tu sa stretáme s účastníkmi organizovaného pochodu cez Vtáčnik. Pozývajú nás do Oslian, kde je cieľ pochodu, na guláš; zdvorilo odmietame a zostupujeme lesnými cestami nazad do Hornoveskej doliny, kde na nás už čaká Svaťa s Bejkou, ktoré na Žarnov nešli a vrátili sa sem rovno z Buchlova. Cestou sa nám podarilo nazbierať množstvo krásnych smržov, bude polievočka.

Po peknej túre dobre padne dobrá večera v penzióne u Hájnikovej ženy. Len čo sa za nami zavreli dvere, spustil sa dážď. Predsa len tí meteorológovia neklamali. Prší potom celú nedeľu a pondelok, teplota v Kostoľanoch nepresiahne 7 stupňov Celziusa. Naozaj nie veľmi vhodné počasie na bicykel, ale sobota stála za to.